Kategorie

2008-10-03

Razowy chlebek


    Stuprocentowy razowy chlebek, który bardzo szybko się robi. Długo zachowuje świeżość i jest bardzo smaczny

    Chlebek razowy smaczny i zdrowy :)
    (wg przepisu podanego przez Evenkę)

    Na keksówkę 10x30:
  • 55 dag mąki pszennej razowej
  • 1 i 1/4 łyżeczka soli
  • 1 i 1/4 łyżeczka drożdży suszonych
  • 500 ml ciepłej wody (35 - 38 st.C.)
  • 1 i 1/4łyżeczka cukru 'muscovado' (ja dałam biały)
  • 3 łyżki otrąb pszennych

    Makę przesiać z solą do dużej miski, dodać otręby. Drożdże wsypać do 1/2 szkl. wody , po kilku minutach dodać cukier , wymieszać i zostawić na 10 minut. W mące zrobić dołek , wlać do niego wyrośnięte drożdże oraz resztę wody. Mieszać przez około 1 minutę (jeśli trzeba , dolać więcej wody - ciasto ma sprawiać wrażenie śliskiego). Przełożyć do dobrze wysmarowanej tłuszczem blaszki (ok. 21 x 11 cm) , przykryć folią i zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na ok. 30 minut (ja czekałam 45 minut , a i nieco dłużej by nie zaszkodziło). W międzyczasie nagrzać piekarnik do 200 st.C. Piec przez około 60 minut.

    Smacznego :)


4 komentarze:

Arabeska pisze...

Bardzo ładnie wyszedł :-)

Ola pisze...

dziękuję Evenko :)
już go prawie nie ma.. ;)

Majana pisze...

Alexandro, wyszedł Ci pięknie! A ja uwiebiam razowce. Sama jeszcze nie robiłam. Moze skorzystam z Twojego przepisu ? Pozdrawiam cieplo.

Ola pisze...

Majanko polecam! Jak dla mnie super sprawa, mało roboty a dobry chlebek wyszedł :)