Kategorie

2008-02-08

Chleb wieloziarnisty

    To mój pierwszy chleb :) bardzo smaczny, z chrupiącą skórką, mięciutki i pełen ziaren w środku - czyli dokładnie taki jaki lubię :)

    Chleb wieloziarnisty
    (wg przepisu Komarki)

    Na 2 bochenki 10x30 cm:
  • 1 kg mąki krupczatki (nie próbowałam z inną mąką)
  • 6 łyżek siemienia lnianego
  • 6 łyżek łuskanego słonecznika
  • 1 szklanka otrąb pszennych lub żytnich
  • 3 łyżki sezamu
  • 2 łyżki pestek dyni
  • 1,5 łyżki soli
  • 5 łyżek cukru
  • 5 dag świeżych drożdży
  • 1 litr ciepłej wody

    Mąkę, ziarna, sól, cukier i pokruszone drożdże wymieszać dokładnie łyżką. Zalać ciepłą wodą i wyrobić ciasto (ciasto będzie bardzo luźne, ale takie ma być). Odstawić do wyrośnięcia na 20 minut.

    Wyrobić ponownie (wymieszać łyżką) i przełożyć do natłuszczonych foremek keksowych (10x30). Odstawić do wyrośnięcia (ok 15 minut). Posypać chleb pestkami dyni i słonecznika.

    Piec ok 1h w temp. 230ºC.

    Smacznego :)




2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ja zabieram się za chleb jutro. Ale razowy. Choć ten twój wygląda pysznie:)

Ola pisze...

Oooo! uwielbiam razowe chleby!
ja w pieczeniu chleba jestem dopiero początkujacą, ale pewno, ale mam nadzieję,że na razowca też przyjdzie kiedyś pora :)