Kategorie

2008-02-16

Mozarella in carozza


    Mmmmmmmm... ale mieliśmy dziś pyszne śniadanko :)
    Chrupiące tosty z miękką ciągnącą mozarellą w środku -
    Just look at this cheese ;)


    Mozarella in carozza czyli gorące tosty z mozarellą
    (wg przepisu Nigelli Lawson)

    Na 3 sztuki:
  • biały chleb tostowy - 6 kromek
  • kulka mozzarelli (100g)
  • 1 jajko
  • mąka
  • mleko
  • oliwa z oliwek

    Z kromek chleba tostowego odkrawamy skórki (niekoniecznie), mozzarellę kroimy w plasterki. Jajko rozbijamy jak na jajecznicę. Między dwie kromki chleba wkładamy plasterek mozzarelli i sklejamy brzegi (można delikatnie brzegi kromek posmarować masłem, wtedy jest jeszcze łatwiej to zrobić). Zanurzamy te "pakieciki" w mleku, maczamy w roztrzepany jajku, obtaczamy w mące i smażymy na rozgrzanej oliwie na rumiano. Odsączamy nadmiar tłuszczu na papierowym ręczniku.

    Smacznego :)




6 komentarzy:

Casia pisze...

robiłam je już kilkakrotnie, z przepisu Nigelli właśnie i też byłam zachwycona :) za to - nie do wiary!!! - mój mąż za nimi nie przepada! nigdy nie zrozumiem mężczyzn ;)

Ola pisze...

no w sumie każdy ma swój gust..
mojemu mężowi bardzo smakowały, mi też :)) aż żałuję że miałam tylko jedną kulkę mozarelli!

Anonimowy pisze...

Planowałam to danie już daawno, a dzisiaj sobie o nim przypomniałam i zrobiłam :) pycha

Ola pisze...

właśnie widziałam na Twoim blogu i mi ochota przyszła na te tosty znowu :))
Pozdrawiam!

Anna pisze...

Bardzo dobry pomysł na śniadanko - choć mój narzeczony nie docenił - woli klasyczne buły; myślałam również o innych wersjach z szynką albo łososiem; ogólnie pychota!

Anonimowy pisze...

wysmienite danie jadłem z dziewczyną w restauracji(strasznie jej po smakowało) dziś postaram się zrobić je sam zobaczymy jak wyjdzie ;]Krzysiek