Kategorie

2008-06-30

Kurczak z ananasem, żurawiną zapieczony z serem


    Danie rewelacja! Na pewno jeszcze raz zagości na naszym stole :) Za pomysł dziękuję mojej koleżance Klaudii i przy okazji pozdrawiam :)

    Kurczak z ananasem, żurawiną zapieczony z serem
    (wg przepisu Klaudii)

  • pojedyncza pierś kurczaka (lub 2 kawałki schabu)
  • 2 krążki ananasa z puszki
  • 2 łyżeczki żurawiny (konfitura)
  • 2 plasterki żółtego sera

    Mięso podzielić na 2 cżęści i rozbić na kotlety, posolić, popierzyć i doprawić przyprawą do kurczaka. Usmażyć mięso z 2 stron, pod koniec smażenia nałożyć na mięso po plasterku ananasa, do dziurki z ananasa dodać łyżeczkę żurawiny i przykryć plasterkiem żółtego sera. Trzymać mięso na ogniu pod przykryciem jeszcze chwilkę aż do rozpuszczenia sera.

    Smacznego :)





8 komentarzy:

cudawianki pisze...

chetnie sprobuje, ale bez zurawiny, bo oboje nie przepadamy...

Ola pisze...

Polecam, naprawdę bardzo smaczne :)

Anonimowy pisze...

u mnie od lat na uroczystościach rodzinnych jest to danie - zawsze kazdemu smakuje. Ale robimy bez żurawiny, bo nie kazdy lubi.

justynka87 pisze...

witam bardzo smakowicie wygląda to danie ale nie mam niestety świeżej żurawiny czy może być suszona?pozdrawiam

Ola pisze...

Witam :) ojej, widzę że niedoprecyzowane to było w przepisie (już poprawiłam) - to mam być żurawina ze słoiczka (konfitura) i myślę że w takiej postaci właśnie najbardziej pasuje w tym przepisie..

Anonimowy pisze...

Witaj Alexandro:) Mam pytanie odnośnie tego przepisu, czy będzie tak samo smaczne gdy usmażę filety w panierce z bułki tartej i jajka? Pozdrawiam serdecznie:)

Ola pisze...

nie próbowałam takiego wariantu, ale myślę że też byłob y smacznie :)
pozdrawiam

Mirabelka pisze...

U mnie w domu kurczaka z serem i ananasem jadło się od dawna, ale dopiero ten pomysł z żurawiną, który tu zobaczyłam - to jest TO! Wszystkim ten dodatek konfitury baaardzo posmakował i teraz już na stałe włączyliśmy go do naszej kuchni :) dzięki za przepis!