Kategorie

2007-05-24

Kurczak w curry z ananasem


    Kurczak w curry z ananasem
    (wg http://kuchennymidrzwiami.blox.pl/2007/01/Piersi-kurczaka-w-curry-z-ananasem.html - lekko zmodyfikowany)

    Składniki na 4 porcje:
  • pierś z kurczaka podwójna

  • ananas 1 puszka

  • śmietana lub jogurt naturalny

  • cebule 2 szt

  • curry w proszku

  • przyprawa do kurczaka

  • biały pieprz

  • sól do smaku

  • oliwa do smażenia


  • Piersi z kurczaka pokroić w niewielkie kostki (około 1,5 x 1,5 cm). Dodać do mięsa przyprawę do kurczaka i 1/2 przewidywanej ilości całkowitej curry, soli i pieprzu. Wymieszać.

    Na patelni rozgrzać oliwę, podsmażyć kurczaka.Cebulę pokroić w kostkę i dodać do mięsa. Smażyć dopóki kurczak nie będzie gotowy - około 15-20 minut.
    Następnie dolać śmietanę lub jogurt. Całość podgrzewać aż do zagotowania śmietany. Jeżeli sos jest za rzadki można ewentualnie zagęścić zasmażką.

    Doprawić potrawę do smaku curry, solą i pieprzem.
    Pokroić w kostkę ananasa z 1/2 lub z całej puszki. Dodać do potrawy i wymieszać. Można też dodać trochę soku z ananasa. Podawać na gorąco z ryżem na sypko.

    Smacznego :)


2 komentarze:

kalina pisze...

wykonałam dzisiaj, piszę z najedzonym brzuchem. :)
Przepyszne to danie, ja do sosu dodałam szczyptę słodkiej papryki dla urozmaicenia smaku. dziękuję za przepis!

Anonimowy pisze...

Właśnie skończyłam robić to danie, PYCHA! cebulkę pokroiłam w piórka, też wyszło bard zo fajnie, śmietankę dałam gęstą, 24% i dość dużo curry. rewelacja, pikantny smak i kremowa konsystencja:)