Kategorie

2007-05-02

Piwony


    Piwony
    (przepis podany przez panią Beatę Tyszkiewicz)

  • Kostka masła lub margaryny

  • 3 szklanki mąki

  • pół szklanki piwa

  • dowolny farsz


  • Wszystkie składniki zagniata się szybko i ciasto przynajmniej na 2 godziny zostawia się w lodówce (można zrobić je np. dzień wcześniej i przechować w lodówce zawinięte w folię aluminiową).

    Farsz przygotowujemy wcześniej, a przed samym przygotowaniem piwonów najpierw
    rozgrzewamy piekarnik.
    Ciasto rozwałkowujemy cienko, jak na pierogi, kroimy w kwadraty, na każdy kwadrat
    nakładamy farsz, sklejamy.
    Piwony ułożone na blaszce wkładamy do dobrze nagrzanego piekarnika (to bardzo
    ważne, bo w zimnym lub tylko lekko nagrzanym piecu rozpływają się), pieczemy do
    zarumienienia.

    Smacznego :)






    Moja opinia o przepisie:


    Ciasto w smaku bardzo przypomina ciasto francuskie. Można zrobić również wersję na słodko. Ja zrobiłam część z kapustą i grzybami a część z farszem mięsno-warzywnym - obie wersje wyszły b. dobre.
    Piekłam w 200 st przez ok 20 minut.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Zrobiłam te Piwony z farszem mięsnym.Bardzo smakowały mi i mojemu mężowi.Piwony ładnie prezentują się na stole.